Akcje charytatywne – pomaganie jest w modzie
Bycie odpowiedzialnym za społeczeństwo to przede wszystkim szeroko rozumiana pomoc, także ta materialna.
Firmy, organizacje, banki czy instytucje publiczne chętnie biorą udział w akcjach charytatywnych jednak nie tylko ze względu na sam fakt pomocy innym ale także dlatego, że nic tak jak działalność charytatywna nie poprawia ich wizerunku.
Naturalnym jest fakt, że człowiek poczuwa się do odpowiedzialności za innych, zwłaszcza tych słabszych, będących w gorszej sytuacji.
Taka sama zależność dotyczy też większych instytucji, prywatnych firm czy banków ogólnokrajowych.
Podejmując się jakiegokolwiek działania charytatywnego instytucje tworzą nie tylko swój PR, ale także podpisują się pod konkretnymi ideami i poglądami.
Udział w akcjach charytatywnych wpisuje się w obszar społecznej odpowiedzialności i już od wielu lat jest ścieżką, którą po prostu należy podążać, jeżeli chce się cieszyć społecznym poparciem.
Jest też wyznacznikiem mówiącym o ogólnym stosunku instytucji do drugiego człowieka.